MenuVyzkoušet zdarma
Menu hamburger

Archivace faktur

Řešíte ve vaší firmě stovky nebo tisíce daňových dokladů každý měsíc? V tom případě byste měli zvážit možnost jejich online archivace. Ta je jednoduchá, bezpečná a zajišťuje nonstop přístup k vašim fakturám a účtenkám.

 

Jsme česká aplikace pro všechny účetní a zjednodušujeme proces zpracování daňových dokladů. Zajišťujeme vše od vytěžení, ověření (v ARESu), validace (položek), schvalovacího workflow, až po zmíněnou archivaci faktur a účtenek. Ať už získáváte dokumenty v jakékoliv podobě, je možné jejich uložení a zpřístupnění skrze webovou nebo mobilní aplikaci Alice.

 

Rozlučte se jednou pro vždy s fyzickými archivy dokladů, které mají mnoho nevýhod a neumožňují jednoduchý přístup „kdykoliv a odkudkoliv“. Bezpečnost vašich dat je u nás na prvním místě!

Intro img

Začněte archivovat s aplikací Alice

Archivace daňových dokladů s Alice je velmi jednoduchá. Mimo samotného uložení na bezpečné servery vám zajistíme i vytěžení a validaci vašich dat.

Neomezená dostupnost ikona

Neomezená dostupnost

Ať je sedm ráno nebo půlnoc, ať jste v kanceláři nebo na pláži - k vašim dokladům budete mít přístup kdykoliv a odkudkoliv. Jediné, co potřebujete, je přístup na internet.
Důraz na bezpečnost ikona

Důraz na bezpečnost

Vaše data jsou bezpečně uložena v datových serverech od Microsoft Azure, které vám zajišťují nejvyšší možnou ochranu.
Vytěžení dat ikona

Vytěžení dat

Alice získá s 98% přesností všechna data z vašich faktur a účtenek. Navíc firemní údaje vždy ověřuje v registru ARES a provádí další validační procesy.
Digitalizace ikona

Digitalizace

Digitálním zpracováním účetních dokladů modernizujete vedení svého účetnictví a umožňujete automatizaci vašich procesů.
Úspora místa ikona

Úspora místa

Online archivace daňových dokladů vám umožní snížení nároků na fyzické skladování dokladů.
Zálohování ikona

Zálohování

Automatické zálohování vašich dat vás chrání před případnou ztrátou či poškozením dokladů, které archivujete sobě nebo svým klientům.

Mohu své daňové doklady archivovat pouze elektronicky?

Velmi často se nás klienti ptají, jak správně (a zda vůbec) archivovat daňové doklady online, aby byly připraveny pro případnou kontrolu z Finančního úřadu.

Při dodržení zákonů je možné vaše daňové doklady uschovávat pouze v rámci online archivace. Nejdůležitější je být schopen prokázat shodu elektronické verze dokumentu s originálem. Doporučujeme vám ale i přesto kontaktování Finančního úřadu, pod který vaše firma spadá. Z naší zkušenosti víme, že přístupy úřadů se v rámci České republiky mírně liší.

  1. Vycházíme přitom z dokumentu vydaného Generálním finančním ředitelstvím.
  2. Dotaz: Má-li plátce archivovány daňové doklady v elektronické podobě a současně zaručuje věrohodnost původu a neporušenost obsahu těchto daňových dokladů prostřednictvím auditní stopy, vzniká povinnost související dokumentaci rovněž archivovat v elektronické podobě?
  3. Odpověď: Forma archivace dokumentů prokazující auditní stopu není rozhodující, tj. související dokumentaci tvořící auditní stopu je možné archivovat v listinné i elektronické podobě dle rozhodnutí plátce.

Dále se daná problematika řeší i v rámci Zákona o dani z přidané hodnoty ( č. 235/2004 Sb. )

Elektronické uchovávání daňových dokladů

  1. (1) Daňový doklad lze převést z listinné podoby do elektronické a naopak.
  2. (2) Daňový doklad lze uchovávat elektronicky prostřednictvím elektronických prostředků pro zpracování a uchovávání dat.
  3. (3) Při uchovávání daňových dokladů prostřednictvím elektronických prostředků musí být rovněž elektronicky uchovávána data zaručující věrohodnost původu daňových dokladů a neporušenost jejich obsahu.

V rámci aplikace Alice vám zjednodušujeme přípravu účetních záznamů pro případnou kontrolu. Veškeré nahrané dokumenty (PDF) opatřujeme časovým razítkem a „košilkou“, tedy základními informacemi o původu a zpracování daného daňového dokladu.

 

Jak probíhá archivace?

Archivace vašich daňových dokladů je rychlá a automatická. Každý doklad, který do Alice nahrajete, je uchován v rámci naší aplikace – to znamená, že se k němu v případě potřeby můžete kdykoliv vrátit.

Do Alice můžete své faktury a účtenky nahrát několika způsoby:

  1. 💻 Vložením do webové aplikace
  2. 📱 Vyfocením mobilní aplikací
  3. 🖨️ Naskenováním
  4. 📧 Zasláním na předem definovaný email

Následně dojde k vytěžení a přepisu dat a uložení vašeho dokladu do zabezpečeného cloudu. Získaná data můžete jednoduše exportovat do vašeho účetního programu.

Proč si jako účetní vybrat Alice? Těchto 10 důvodů vás přesvědčí 

Zaujala vás naše česká aplikace Alice a zvažujete, zda vám dokáže pomoci? Ještě než se na to podíváme, v první řadě se určitě hodí říci, že i přesto, že k jejímu fungování využíváme (naši vlastní) umělou inteligenci Redque, vaši pozici se URČITĚ nechystáme nahradit! Nebojte se, naším hlavním cílem je účetním práci zjednodušit a díky eliminaci ručního přepisování i poskytnout více času na ty úkoly, které vyžadují lidské zapojení.  

Číst více
§