OCR (Optical Character Recognition, česky optické rozpoznávání znaků) je technologie, která umožňuje strojům rozpoznávat a převádět tištěný nebo ručně psaný text do digitální podoby. To zahrnuje nejen texty na papíře, ale i texty na obrazovkách či fotografiích.
V kancelářském prostředí se OCR používá pro digitalizaci papírových dokumentů, což usnadňuje jejich vyhledávání, ukládání a sdílení. Významnou roli hraje v účetnictví: díky tomu, že mohou být účtenky a faktury automaticky vytěženy a data z nich použita v účetním softwaru, se zjednodušuje práce účetních, zvyšuje se efektivita a minimalizují se lidské chyby.
Díky pokroku v oblasti umělé inteligence jsou moderní OCR systémy stále sofistikovanější, jsou schopny rozpoznávat texty v různých jazycích a písmech s vysokou přesností. OCR má potenciál výrazně zlepšit efektivitu a produktivitu v mnoha odvětvích. Další informace o OCR najdete zde.