Potřebuje účetní marketing?
Účetnictví patří mezi profese, kde rozhoduje důvěra a dobré jméno. V digitální době ale nestačí stará dobrá šeptanda. Některé účetní to zachraňují webovými stránkami, na které ale nikdo nekliká v domnění, že tohle je přece ten marketing. Opravdový marketing ale znamená mnohem více.
Vystrčte hlavu z davu
Podle Svazu účetních v Česku funguje 4500 registrovaných účetních. Jiné zdroje dokonce uvádějí 66 263 subjektů podnikajících v účetnictví – účetní kanceláře, freelance účetní a auditorské firmy. V takové konkurenci musíte být vidět.
Klienti neposuzují kvalitu účetních podle jejich práce. Dají na první dojem – a na ten máte jenom jeden pokus. Bez marketingu se každé podnikání ztrácí v průměru a je jedno, zda prodáváte boty nebo jednáte s firmou. Jestliže chcete růst, potřebujete efektivní marketingovou propagaci.
Co pro vás udělá marketingová agentura?
Kvalitní prezentaci potřebují všechny aspekty podnikání. Nejde o to, co umíte. Dokážete to ale správně prodat? Navenek možná působíte seriózně, komunikujete s klienty ale srozumitelně, a vědí vlastně, co jim nabízíte?
Účetní, právníci a podobné profese žijí ve vlastní bublině. Jejich profesní odbornost je nezpochybnitelná. Lidé jim ale mnohdy nerozumí (a často o nich neví). Od toho tu je marketingová agentura, která se zaměří na efektivní komunikaci napříč kanály.
- Tvorba a správa webu – moderní a přehledný web s jasnou nabídkou služeb a jejich cenou přitáhne nové klienty a funguje jako vizitka vaší kanceláře.
- Obsahový marketing – srozumitelně zpracované články z oboru účetnictví, podnikání a dalších oborů ukážou vaší erudovanost a posunou vás ve vyhledávačích.
- Newslettery – usnadněte si práci pravidelnou komunikací s klienty, kde jim připomenete termíny podání daňových podkladů a doporučíte jim zdroje k podnikání.
- Sociální sítě – bez nich to dnes zkrátka nejde. Funkční profil na LinkedInu ukáže vaši odbornost a na Instagramu můžete klienty bavit a vzdělávat.
- Optimalizace pro vyhledávače – hledání účetní začíná dotazem na Googlu. Díky vhodné úpravě textů na webu stoupnete ve vyhledávačích na přední příčky.
- PPC – díky placeným kampaním oslovíte přesně ty klienty, kteří hledají účetní služby a potřebují pomoc s rozvojem podnikání.
- Tvorba značky – brand building vám pomůže s tvorbou loga, nastavením komunikace, vizuálního stylu a dalšími nezbytnostmi, které představí vaši osobnost a služby.
Píšete si? Je toho na vás moc? Efektivní marketing představuje práci na plný úvazek – a na má čas jen málokdo. Marketingová agentura všechny tyto úkony zvládne za vás. A nebojte se, nikdo vás nebude tlačit do sfér, ve kterých se necítíte dobře.
Benefity spolupráce s marketingovou agenturou
Profesionální marketingová agentura vám ušetří spoustu času. Nastavíte marketingové cíle a pak to necháte na nich. Během první analýzy marketingová agentura odhalí vaše silné a slabé stránky a postará se o vaši prezentaci v online a offline prostoru.
Agentura zajistí konzistenci značky a nastaví stejný tón komunikace napříč všemi kanály. Společně za zaměříte na škálování růstu vlastní značky – bez toho, aby akvizicí nových klientů utrpěli ti stávající.
Mnoho účetních si myslí, že to zvládnou samy. Ve skutečnosti si ale hází klacky pod nohy. Jejich služby prezentuje zastaralý (nebo vůbec žádný web), na recenze na Googlu nikdo nereaguje a působí dojmem, že o nové klienty nejeví zájem.
Marketing není zbytečný luxus
Propagace patří mezi základní nástroje, bez kterých se moderní účetní neobejde. Nestačí odvádět dobře svoji práci – potřebujete ukázat, že to opravdu umíte. V digitální době se o klienty nepřetahujete jen s účetní přes ulici, ale se všemi účetními v Čechách.
Účetní služby se čím dál tím častěji poskytují na dálku. Klienti zasílají doklady elektronicky na e-mail nebo cloud a s účetní se mnohdy ani nepotkají. Marketing pomáhá s tvorbou silné značky v době, kdy osobní kontakt ustupuje do pozadí.